En helg i mälardalen :)

Hej på er! 🙂 Denna gång har det dock varit tidsbrist och inte inspirationslöshet som hållit mig från datorn! I fredags gick hela dagen i ekonomins tecken, först grupparbete och sedan föreläsning efter lunch. Men sen var det slut på plugget!

Jag plockade ihop grejerna och drog fram katten från under sängen, bar ut alla väskor till bilen och segade mig genom stans tröga trafik (ett 10cm högt gupp på en bro gjorde att allt gick i ultrarapid…). Kom fram till flygplatsen aningen stressad och fick veta att planet var 30min försenat. Suck! Nåja, efter några irriterande mellanspel och vänteperioder var jag och Selma till slut på Arlanda och kunde stuva in oss i älsklingens bil. Lite trist att upptäcka att Selma blir väldigt stressad av att flyga själv, så förhoppningsvis ska hon få slippa det i framtiden.

Kvällen bar oss vidare ut till Västerås och familjens stuga där hela min familj fanns på plats för en mysig grillkväll i sommarvärmen. Mamma hade tagit ledigt några dagar extra för att få en långhelg i sommarsverige. 🙂 Igår njöt vi av lugnet på landet med en lång morgonpromenad i solen och biltvätt på pappas stora garageuppfart innan vi drog iväg mot Stockholm och vår mysiga helg. Eftermiddagen blev en perfekt långpromenad med kameran i högsta hugg! Jag ska visa bilder från den senare, just nu är vi på väg ut och ska skjuta pilbåge! 😀

image

Glöm nu inte att rösta till EU-valet idag, om ni inte redan gjort det!

Och gratta er underbara mamma på mlrs dag som jag har gjort. 🙂

Kommentera gärna! :)

