Sol i Kiruna :)

Hej! Visste ni att vi har haft fint väder (varmt och soligt!) i Kiruna i flera dagar nu? Det är så härligt! Inte för att det är varmt på riktigt (inga 20+ liksom) men solen lyser och det håller sig kring 15 istället för 5 som det varit alla veckor sedan jag kom hit. 🙂 Skönt att få lite sommar här uppe också.

Mina vardagar är sådär lite halvspännande i dagsläget, jag jobbar, äter och tränar. På jobbet är det borrkärnekartering som gäller och det ser lite annorlunda ut mot hur det var förra året – inte minst för att vi nu har en lokal i Kiruna och slipper den mörka hangaren i Svappavaara! 😉 Det är lite nytt folk, bl.a. en riktigt duktig strukturgeolog som jag märker att jag lär mig mycket av i princip varje dag. Ett mindre kul handikapp jag har upptäckt är att mina handleder protesterar ilsket mot de sneda lyften av lådorna upp på borden, på samma sätt som de gjorde i slutet av förra sommaren. Man ska vara försiktig med sneda belastningar på lederna så jag ska se till att hitta andra sätt att vara nyttig.

I söndags var jag däremot inte nyttig, hela eftermiddagen låg jag på en filt på gräset och njöt av solens värme. Härligt!
image image

Kommentera gärna! :)

