En minst sagt stimulerande dag

Hej! Idag började jag dagen med att försova mig, eller snarare att somna om efter att stänga av väckarklockan, vilket är lite av en grej eftersom jag till att börja med vaknade av mig själv fem min innan den ringde. Whoopdido. Så stress var ett faktum imorse, och kaos verkade ha blivit min polare för dan, för morgonen fortsatte på liknande sätt. När jag påbörjade något dök en ny sak eller person upp som jag behövde fixa eller prata med. De saker jag lyckades göra fick en liten tweak så att det blev nåt konstigt som i sin tur behövde fixas. Det var på kontoret.

Sen kom vi äntligen iväg till karteringslokalen (efter att först ha åkt ner i hissen utan bilnycklarna) och tänkte: nu ska vi vara effektiva för vi har mycket att göra! Först var det att racerfota gårdagens arbete innan kamerans batteri dog, sen skulle vi lasta ner det vi fotat och lägga upp ett nytt hål. Du började förvirringen. Ett långt borrhål utspritt på flera pallar och delvis karterat för länge sen, snurrig och felplacerad information, allmänt ordningskaos bland borrkärnestaplarna… Vissa dagar känns det som om man borde stannat i sängen. 😉

Men med mig och mina dumma handleder som utredare av kaos, samt lyfthjälp för min sommargeo-kollega Simon från en av teknikerna så lyckades vi till slut få upp halva hålet på borden vid lunchtid. Eftermiddagen kunde vi därför använda till att kartera geologin effektivt, något vi upptäckte var en god del enklare när vi redan sett de flesta variationerna i förra hålet. Det finns jättefina kristallmönster på den här kärnan som jag ska fota imorgon. När det sen var dags att åka hem var jag rätt nöjd med hur mycket vi hunnit göra! 🙂

Inte lika nöjd som när jag kom hem från Kirunafestivalen i helgen och det var jättefint ljus ute, men ändå nöjd. ^^

2014-06-29 02.44.27Om det nu vill sluta regna så kanske jag kommer iväg på en liten joggingtur också idag…?

 

Kommentera gärna! :)

