En rolig vecka och möhippe-helg i Stockholm!

God morgon! 🙂 Jag hoppas att ni har en lika fin och härlig morgon som jag haft (förutom strul med wordpress så det här inlägget inte publicerades imorse?). Supersommaren fortsätter här i Kiruna med strålande solsken och ganska varmt ute redan när jag vaknade vid fem idag. Förra veckan hade vi några dagar fint och några dagar regn och lite mer moln men fortfarande varmt i luften, fick t.o.m. några riktiga åskskrällar! Jag lyckades komma in i en fin rytm av att gå upp och komma till jobbet riktigt tidigt, vilket jag planerar att fortsätta med den här veckan. Börja tidigt = sluta tidigt = mer tid att njuta av solen, värmen och möjligheten att träna utomhus på eftermiddagen!

wpid-img-20140721-wa0000.jpeg

Jag har bara två veckor kvar på jobbet nu, det känns helt surrealistiskt! Den här sommaren har haft sina motgångar men samtidigt har den varit riktigt härlig. Jobbet är roligt och jag har fått flera nya vänner. Hoppas de fyra veckorna (!) innan jag drar till Kanada fortsätter vara lika bra!

Förra veckan gjorde jag en hel massa roliga saker, både träningsmässigt och socialt! Vi (jag och Peder +/- några fler) hängde på badplatsen med en volleyboll, provade ett spinning-pass, drog till badhuset och simmade (och hoppade från hopptorn!) och dessutom fick jag in ett gympass med Elias – det var roligt att ha passare och våga lasta på lite mer vikt!

På jobbet fortsatte vi tugga oss igenom den jättelånga borrkärna vi jobbat med i vad som känns som en evighet, och efter några dagars effektivt arbete tillsammans så fick jag och killarna äntligen upp en ny kärna på bordet – bara för att upptäcka att den var ännu mer rörig än den förra, haha! Så kan det gå. 😉

I helgen var jag på möhippa! En av mina vänner i Stockholm ska gifta sig i slutet på augusti och eftersom bröllopet är samma dag som min första kurs börjar så är jag redan i Kanada då och kan inte vara med. Därför kändes det extra viktigt att vara med på möhippan. Lite extra skojigt var det att jag inte kände någon av de andra tjejerna och de inte visste vem jag var innan jag kom till stan i fredags kväll. 🙂 På lördagen började vi tidigt med överraskning och bubbelfrukost innan dagens första aktivitet var en prova-på-klass i poledancing! Jag visste det redan men flera av tjejerna blev riktigt förvånade över vilken workout det visade sig vara! För er som inte provat det kan jag dessutom varmt rekommendera det, jag hade så himla roligt! När alla bilder och filmer är organiserade kanske jag visar något därifrån…

imageimage

Vi fortsatte dagen med picknick och lekar i en park, och på eftermiddagen var det dags för fiskspa! Ni vet, när man stoppar fötterna i en bassäng full av småfisk och de äter bort den döda huden? Det var en jätteskum känsla när man först stoppade ner fötterna, och en hel del girly squeeling pågick innan vi vande oss och det kändes mer som att ha fötterna i kolsyrat vatten. Jag skulle lätt göra det igen, fötterna blev jättemjuka!
image

Således fina om fötterna checkade vi in på hotellet, gjorde oss iordning och gick ut på middag – en tapasrestaurang var det, jättegott! Efter en touchdown på hotellet drog vi sen ut för att ”dansa natten lång”! Vi hamnade på ett ställe som heter ”Hotellet” på Stureplan, och att festa där, och se alla människor som festar på de klubbarna, det var lite som att gå på Zoo, haha! Folk uppför sig och klär sig på ett minst sagt lite… speciellt sätt. 🙂

Igår var det hotellfrukost (nomnom) och sen hade jag några timmar att slösa innan planet gick – i centrala Stockholm. Lite sportkläder och ett par skor rikare så kunde jag alltså ta mig till Arlanda och påbörja process: försenat flyg och överhettning. Men jag tog mig iallafall hem och kunde avsluta helgen med thaihämtmat och en promenad upp på Luossavaara.

wpid-20140720_215207.jpg

Det var häärligt att röra på sig igen efter helgen, jag tror inte jag ätit så mycket socker som i lördags på hela juli, haha! Sen mådde jag som jag förtjänade av frosseriet också, så nu blir det inget socker på ett bra tag alltså. ^^ Däremot kan det nog tänkas bli en kväll på Luossa med min kamera som fått vila alldeles för mycket hittills i sommar!

wpid-20140720_214832_richtonehdr.jpg

Kommentera gärna! :)

