Skum reklam

Hej! Hoppas ni har det riktigt bra hemma i Sverige (eller var ni nu annars befinner er!). Jag kom fram och fick tag i min hyrbil och senare hotellrum utan problem, var bara sjukt trött igår efter resan och att vara vaken så länge! 🙂 Igår prioriterade jag att skaffa ett mobilnummer, men annars har jag mest ätit och sovit sen jag kom hit, haha! Och kört omkring i stan med bilen såklart – det är jättefint här! 

Min jetlaggade hjärna fick mig dock inte att ta så mycket bilder så jag ska bli bättre på det idag! Just nu ska jag sticka iväg till International Student Advising Office vid universitetet och hoppas få lite mer ”kött på benen” om hur det är att vara student här i stan. Ska börja leta efter någonstans att bo också, hehe!

Det är häftigt att vara här och när jag samlat mig lite kan jag nog ge en bättre bild av stan och Kanada som jag sett hittills, men just nu tänkte jag bara påpeka att alla här verkar väldigt vänliga och hjälpsamma, mycket artiga! Mitt första intryck är dock lite av ett amerikaniserat Sverige, och en av de skummaste grejerna är reklamskyltarna längs vägarna! Kan inte bestämma mig om de är coolt retro eller otroligt knasiga, haha!? Det sitter såna här överallt längs vägarna…

Kommentera gärna! :)

