Upp och ner genom dimman

Hej! Nu har det gått några dagar igen, och jag har fixat fler grejer. Till att börja med har jag skaffat en säng och fått en byrå av min kombo så nu ser mitt sovrum lite mer inbott ut. Plus att jag inte lever ur resväskor längre, wihoo! 🙂

Så de senaste dagarna har gått åt att fixa saker, har handlat nödvändigheter som mat och handdukar men också hunnit vara ute en eftermiddag och plockat blåbär! Visserligen amerikanska (kanadensiska?) blåbär som är vita innuti, men de var ganska goda att mofsa i sig framför en film i förrgår kväll också ^^. Det var en utflykt som ordnats av ISA så det var folk från många olika ställen där. Vi gjorde en liten vandring upp på en höjd bakom universitetet (som jag tyckte var härlig men som det verkade som att en del tyckte var rätt jobbig) och så stannade vi där för blåbärsplock.

image

image

Just nu sitter jag i en av tre SUV-bilar på väg tvärs över Newfoundland till en fältkurslokal – vi ska kartera berggrund i en hel vecka! Det ska bli riktigt spännande! 🙂

image

Kommentera gärna! :)

