Förryckt väder och en rolig vecka

Hej! Igårkväll hade vi typ storm här, när jag vaknade och tog bussen in till universitetet såg det ut att bli likadant idag, men det har blåst på och himlen är nästintill klarblå! Varmt som attan också… Även om 18-20 grader i september (mulet eller soligt!) är najs, så är det fasen inte lätt att klä sig! Varmt, blåsigt, regnigt, dimmigt, halvsvalt, strålande sol, halv storm, högsommarvärme… This autumn is confusing! 😛

Nåja, det har gått två helger sedan jag skrev något vettigt om vad jag sysslar med, så vad har jag gjort? Jag tror att jag varit lite i en dimma av att ha kul och lära känna nytt folk, för jag fick nästintill ingenting vettigt gjort och var konstant på språng – så pass att jag i princip inte hann laga någon vettig mat ens!

Förra helgen kickade jag igång med bio på fredagen, såg If I stay med Nicki – hela salongen full med snyftande, haha! Den var bra men jag skulle nog rekommendera att se den hemma pga gråt-faktorn. ^^
På lördagen tog jag det som sagt lugnt på dagen, men på kvällen var jag redo att göra något! Ett snabbt sms till Andrew och kvällen var ett faktum: förfest med de andra masterstudenterna följt av utgång! Det är relativt uppdelat umgänge mellan de som gör en master och de som gör sin bachelor (”undergrad”) här pga hur olika upplägg utbildningarna har… Jag känner mig definitivt mer hemma med masterstudenterna där genomsnittsåldern är lite högre och de flesta faktiskt flyttat hemifrån – I’m getting old! O_O haha!

2014-09-13 20.27.29

Lördagskvällen blev dock en legendariskt rolig utgång, vi fastnade på samma ställe hela kvällen och dansade massor! På något sätt lyckades min väska (inklusive plånbok och telefon!!!) inte bli stulen också – trots att jag lämnade den nästan obevakad i princip hela tiden! Lite mer tur än jag egentligen tycker mig förtjäna, men jag kommer inte göra om det misstaget alltså, haha!
Söndagen var en proportionellt stillsam upplevelse (efter att jag promenerat hem från stället där vi alla somnade som ett gäng utmattade valpar på en soffa, haha!) med Hemsworth-tema på filmerna.

Under veckan har jag varit på föreläsningar, skrivit på rapporter och träffat vänner för lunch, kaffe och middag… Måndagen bjöd exempelvis på en legendariskt dålig sushi där mitt sällskap faktiskt fick tillagad lax i sin rulle! Det stället får inget återbesök kan jag säga. Jag har också varit på min andra ”swing-lektion” här och upptäckt skillnaden mellan socialdansträning och tävlingsträning även i Lindy Hop. Vi får se om jag fortsätter. Jag har också sprungit några gånger och umgåtts med min kombos knasiga, översociala katt. (Jo hon hoppade upp och la sig där självmant.)

2014-09-20 17.34.422014-09-20 19.57.32

Dessutom har jag mikroskoperat och sett en del coola geologiska grejer, typ den här pyriten omringad av ljusare pentlandit, resultatet av magma som kylts i en malmbildande process på havsbotten. 🙂
2014-09-19 15.34.03

Den senaste helgen var lite lugnare än förra: på fredagen var det en Earth Science Mixer igen (körs tydligen ca två gånger i månaden) som för min och gängets del fortsatte med vin/öl och pizza hemma hos en av killarna till så sent på kvällen att min buss slutat gå… Kommer bli känd som festgängets soff-surfare snart, haha. Däremot fick jag betala för min ståndaktighet mot pizzan med en lätt huvudvärk på lördagen, så den kvällen blev lugnare med middag och film.

I söndags fick jag inget speciellt vettigt gjort heller, tog det lugnt, åt frusen yoghurt med (enligt mitt sällskap) schizofrent många toppings och avslutade helgen med en av mina favortisysslor: ensambio! Ingen att anpassa sig till, whoop whoop! Mer om filmen i ett annat inlägg. 🙂

Igår var jag som sagt och såg min första hockey-match, och jag måste helt klart gå på fler! Energin var smittsam, det spelades medryckande musik nästan hela tiden och det var faktiskt kul att kolla på spelet! Dessutom hade de de skummaste pausunderhållningarna jag sett, bl.a. ett ”trike-race” (ja precis: två vuxna män som körde ikapp på trehjulingar). I en paus var det en kille som friade till sin tjej med en video som spelades upp på skärmen i mitten: de satt på läktaren och hon blev helt överraskad, haha!

2014-09-22 15.18.27

Idag är det full rulle som gäller, några av mina deadlines börjar närma sig och det är dags att lägga i en extra växel. Ikväll ska jag dessutom göra något riktigt roligt: följa med Shannon på rugby! Inte att titta på alltså, jag ska spela! Förhoppningsvis kan det bli en sport för mig nu, jag behöver verkligen rycka tag i träningsrutinen innan allt jag jobbat för i sommar har försvunnit. Så ikväll blir det troligen ingen dans, om jag inte har en massa energi kvar efter rugbyn, vi får se. ^^

Kommentera gärna! :)

