The Maze Runner

I söndags var jag alltså på bio, och jag såg en av årets bästa filmer enligt mig: The Maze Runner med Dylan O’Brien i huvudrollen.

Han är enligt mig en otroligt duktig skådespelare (vilket är varför jag väntat på att filmen ska komma ut) och storyn tycker jag är riktigt bra! De andra skådespelarna gör också ett bra jobb, alla karaktärer känns verkliga just för att folk alltid tar/får olika roller i en grupp. Kul att se en film som inte har något romantiskt trams på gång rakt av också.

Och till alla som säger att det är en young-adult rip-off on The Hunger Games vill jag bara säga: dumskallar. Att påstå att detta är en rip-off är ungefär som att säga att The Game of Thrones är en rip-off på The Wheel of Time för att de båda är fantasy-serier som handlar om maktskiften och krig mellan olika riken. Sen att det just nu är ”på mode” i Hollywood att göra filmer av post-apokalyptiska/dystopiska young-adult serier är inte så konstigt: det drar massor av publik från flera åldersgrupper och dessutom passar handlingen oftast bra för att föras över till film utan att tappa alltför mycket innehåll från storyn.

Helt klart en av årets topp-filmer enligt mig, och som sagt: O’Brien gör ett fantastiskt bra jobb!

Kommentera gärna! :)

