Hej Oktober! <3 :)

BOOM så har en hel vecka gått igen! Fattar inte att det ska vara så svårt att komma in i en vettig rutin over here… Men ni har inte missat så himla mycket, jag har nämligen haft en väldigt stressig vecka med plugget och mest jobbat på en rapport. Ni vet, jag var ju iväg på den där fältkursen när jag nyss kommit hit, och vi fick en månad på oss att skriva en rapport om det så naturligtvis började jag jobba seriöst och fokuserat ungefär 6 dagar innan den skulle vara inne… Trodde jag var färdig med såna rookiemisstag när det gäller plugg nu efter 6 år på universitetet?! Lite måste jag nog skylla på att jag haft mycket nytt att anpassa mig till, folk att träffa, etc… Men ja, jag pausade på helgkvällarna för lite socialt umgänge, men i övrigt var det fingrarna på tangentbordet och näsan mot skärmen fram till inlämningstiden. Inte min bästa rapport direkt men så går det ibland.

Men jag svor lite när jag for in tidigt till skolan och det var mösskallt ute…

2014-09-30 06.21.32

Igår (onsdag) tog jag paus från allt – utnyttjade en inställd föreläsning och stannade hemma för att laga mat och tvätta kläder. Ni vet, inte mina favoritsysslor direkt så jag har skjutit upp det… Men nu har jag rena kläder och massor av matlådor: hashtagvuxen! Haha.

What else…? Jo just ja! Jag börjar så smått komma in i träningen här, förra veckan började jag med en ny sport: rugby! Ända sedan gymnasiet när killarna spelade och vi var för få tjejer i årskursen så har jag velat spela, och nu gör jag det! Det är jättekul och jag är dessutom ganska bra! På lördag har vi en match och vår tränare har sagt att jag kanske ska spela! Är lite lätt vettskrämd av det, tänk om jag bryter mot alla regler utan att veta om det?! halp! haha. Vi får väl se. 🙂

En annan sak som börjar vakna till är dansen! Jag börjar komma in i att det Lindy som gäller och att de gör lite annorlunda här mot hemma i Lule’ (detaljer alltså, jag är ju lite nördig med dans), i tisdags lyckades jag dansa med några av de duktigare killarna så jag kunde ta ut svängarna och faktiskt dansa lite – så det var också jätteroligt!

Annars så har jag fått mitt namn uppsatt på dörren till kontoret – MITT kontor! Erkänn att jag just blev lite coolare… haha!

2014-09-25 16.48.57

Idag blir det lektion om olja och sen ett möte om det som gör att jag får ett kontor: mitt examensarbete! Det ska bli spännande att se vad som händer på det mötet, min handledare har nämligen varit galet upptagen och inte haft tid för någon av oss som börjar jobba för honom nu.

Kommentera gärna! :)

