JAG SAKNAR ER!

Planen var att inte skriva om min hemlängtan nu utan om den roliga helgen jag haft, men två dansvideor senare klarar jag inte av det: jag saknar dansträningen och mina fina dansvänner hemma i Lule! ♥♥

Igårkväll var det dans, dvs Lindy Hop, som varje tisdag… Jag var lite homesick redan innan, men under lektionen och den lilla socialdansen fick jag världens saknad efter att träna dans på riktigt. Här är det dels bara Lindy, men också bara socialdans, och det börjar tära på min prestationsinriktade, idrottsfokuserade dansnördiga själ!

Don’t ge me wrong, det är jätteroligt att leka med Lindy och ha kul, men det blir samtidigt lite för mycket ”anything goes” för mig som tycker om att tävlingsträna. Jag vet hur jag funkar med idrott: även om jag gillar att ”bara ha kul” ibland så är det tävling/matcher/uppvisningar och träningen inför dem, att alltid försöka bli bättre, som är mitt huvudintresse, tillsammans med att vara tränare och hjälpa andra göra samma sak. 🙂

Ingen nämnd, ingen glömd, men ni vet vilka ni är, mina buggande, boogieande, lindyhopande, rockande vänner! I miss you all! 

28289_385813406972_6396736_n

2 thoughts on “JAG SAKNAR ER!

Kommentera gärna! :)

