Att vara utbytesstudent

Jag visste att jag skulle gilla att åka iväg och göra ett utbytesår. Jag såg fram emot äventyret att skaffa nya vänner och lära känna en ny stad, men jag hade inte räknat med hur fri jag skulle känna mig!
Att jag dessutom ses som exotisk (wow, kommer du verkligen från Sverige??), är i bra form och säker i mig själv, gör att jag verkligen kan ta vara på singellivet fullt ut, haha! Här kan jag göra vad jag vill och vara vem jag vill.

And boy, did I ever on Halloween.
Jag har nog inte festat så hårt sedan Nolleperioden och hösten 2008: fredag och lördag resulterade båda i sömn tidigt på morgonen snarare än sent på natten och båda kvällarna är härligt kaotiska snurror av ljus, musik och människor. Fredagen var utgång på universitetspuben och sen en rejäl snurra downtown, lördagen var fest på rugbyklubben. Nya vänner, nya upplevelser och nya lärdomar om folk vars personligheter jag trodde mig fått bra grepp om… Rejäla ego-boosts, några doser tur och insikten att det lönar sig att våga.

En anledning till att det blev så mycket fest var att jag fick mitt livs värsta besked på fredag kväll. Men vissa saker är för stora för att reagera ordentligt på med en gång, så jag bestämde att jag skulle fira och ta vara på livet den helgen. Vilket jag gjorde, med råge. Och det känns helt rätt.

Ni får några outfitbilder på mig eftersom jag vart fett nöjd med min Alvin-utklädsel, och så en bild på en tjej jag träffade under fredagen: hennes utklädsel var episkt bra. Jag tar (tyvärr?) väldigt lite bilder när jag festar, försöker helt enkelt njuta av att ha kul istället för att jaga omkring med mobilen i högsta hugg.

Färdiglimmad outfit:

2014-10-31 14.24.21

Den minst suddiga outfit-bilden (det är tydligen svårt för alla utom mig att fota med min telefon?).

2014-10-31 20.02.18

Episk Grumpy-cat utklädsel.

2014-11-01 00.06.30

Och som sagt, en av guldkanterna med utbytesstudier är just friheten. De senaste veckorna har varit tuffa och jag har varit väldigt stressad, jag behövde helgens urladdnig. Självklart var måndagen för jävlig (sov inte så mycket i helgen) och allt jag gjorde var plugga och storhandla mat, men det var det värt.

Back to reality.

Gårdagen var dock bättre och inkluderade en väldigt intressant gästföreläsning om partikulär atmosfärsförgiftning i samband med utvinning av naturgas genom hydraulisk spräckning. Jag hade nog kunnat lyssna på den killen i flera timmar och insåg att jag nog är lite mer av en applicerad fysik/kemi-nörd än jag egentligen vill erkänna för mig själv. Han pratade också om hur man räknar ut luftkvalitet i olika länder och städer, vad man tar med i formeln och i vilka förhållanden som luftkvaliteten inte uppför sig ”som den borde”. Sjukt kul och om jag ger upp geologi skulle det inte förvåna mig om jag skulle kunna hamna i att forska om atmosfären, luftkvalitet och particulate matter.

Så ni ser, intressanta studier blandat med fritt och vilt festande. Utbytesstudier. ♥

Kommentera gärna! :)

