Minnet av solsken håller en igång!

Hej! Så idag är vi åter i regnet, efter en helg med krisp höstluft och sol och en måndag med snö/snöblandat regn. Det var inte helt underhållande att vänta på bussen i 2 grader slätregn imorse… Men det var ganska komiskt att jag var den enda (ja den enda) studenten i vår 8 personer stora klass som dök upp till dagens föreläsning om hydrocarbon exploration genom oljefläckar på havsytan, speciellt som föreläsaren var en tjej från Nalcor (provinsens statliga prospekteringsbolag). Det var riktigt intressant, de olika metoder man kan använda för att leta efter olja och gas är fascinerande!

Jag har inte festat den här helgen! Vilket med den senaste månaden/månadernas trend nog måste räknas som en bra ovanlighet? Haha.

Däremot var jag ute och vandrade! Jag och två kompisar drog ut till ett ställe som heter Petty Harbor i lördags och gick ungefär en halvmil ut längs Östkustleden (East Coast Trail) innan vi vände tillbaka till bilen. Mer eller mindre solsken hela tiden, kall vind och härlig utsikt över kusten – det var en riktigt perfekt höstdag och så himla skönt att få röra på sig! Självklart hade jag min kamera med mig och stannade då och då. 🙂

viewfree_1 Petty Harborfree_2view_2Det är så himla vackert här när det är fint väder! Något irriterande att det ska vara så jävulskt när det inte är fint bara.

Kommentera gärna! :)

