Årets klant! (och lite annat från veckan)

Men attans då vad dålig jag är på att blogga nuförtiden! Visserligen är det typ historiens minst inspirerande väder här nu i november, men jag kan ju skriva om allt kul jag gör istället för hur mycket regn vi får?! Skärpning!

Idag är det iallafall tisdag och jag har kommit över måndagströttheten som alltid följer helgernas eskapader här (ja ni trodde väl inte att jag skulle hålla mig ytterligare en helg från att festa? nene!). Men innan jag säger något mer om festandet tänkte jag berätta om hur förra veckans doktorsbesök gick!

När jag ramlade och slog i knäet drämde jag nämligen även vänsterhanden i backen, och eftersom det inte slutade göra ont så gick jag till doktorn här på universitetet förra tisdagen. Hon kollade på min hand i ca 2sekunder (fanns inte så mycket att se) och sa att jag skulle gå till sjukhuset och göra en röntgen. Så på onsdagsmorgonen innan skolan for jag till sjukhuset (som ligger exakt bredvid universitetet) och efter lite pappersfix och byråkrati á la dårhuset i tecknade Asterix och Obelix så tog de en hög med bilder på min hand. För att ytterligare pröva mitt tålamod (som inte precis är min starkaste egenskap) så kunde de inte kolla på bilderna där och då, utan de skulle skickas till min doktor ”inom en vecka” (!!) och så skulle hon ringa mig när hon sett dem! Da fuuk liksom!? Jag gick tillbaka till doktorn vid lunch och uttryckte min irritation över detta, och blev lovad att de skulle hålla utkik i systemet och förhoppningsvis kunna ringa mig dagen därpå. Gick därifrån något störd på systemet. Jag fick inget telefonsamtal på torsdagen men ett mail på fredagen där doktorn bad mig komma in. (Tydligen hade jag lyckats ge dem fel telefonnummer – oops!)

Det visade sig att jag mitt klantarsle lyckats få en fraktur i det yttersta benet i vänsterhanden (det som går från handleden till lillfingerknogen). Bravo Marit. Well done. Much smart. Wow. -.- Två bra saker dock: det är en väldigt liten fraktur och benen ligger rätt: jag behöver inte ha något gips och det kommer läka av sig själv. Men suck på att lyckas bryta ett jäkla ben i handen?! Nåja, bättre än näsan antar jag…

dumhand

In other news så hade vi en dags vinter förra veckan, närmare bestämt i torsdags! ♥ Jag hade varit hos en kompis på en trevlig kväll med tillräckligt många glas vin på onsdagen för att vara tacksam för ursäkten att ha solglasögon på mig, men fatta lyckan att ha snö och solsken på morgonen! Det kändes nästan som om det faktiskt var november! #lulebo 😉

vintermorgon_20nov

Men så för att komma till den senaste helgens eskapader, så blev det dubbel utgång igen (vet verkligen inte riktigt var jag får energin ifrån, men jag har iallafall väldigt roligt!). På fredagen var det först ett ”frat-house-keg-party” vilket var just det, en hemmafest hos några medlemmar i en fraternity som hade köpt på sig en uppsättning öltunnor. Det var en helt okej fest, men medelåldern var lite väl låg, så jag och gänget drog downtown ganska snabbt. Det blev en något annorlunda utgång då vi för en gångs skull hamnade på en pub och inte en elektroklubb, men vi hade sjukt kul ändå! Lördagen blev jämförelsevis lugn med lite beer-pong en fest och en sväng downtown (som faktiskt inte urartade i after hours klubbar!).

I söndags hade jag en riktigt perfekt lazy sunday: sov länge, mumsig brunch på en liten pub/restaurang med havstema, slöa på soffan hela eftermiddagen/kvällen och så bjuden på riktig söndagsstek! En dag lite i matens tecken kanske? haha.

Igår var som sagt en trött måndag, men jag fick ändå en del gjort och hade dessutom en trevlig fika med Caitlyn! Den tjejen tar sitt skolarbete galet seriöst och är alltid upptagen, så det är alltid kul när vi hittar en timme att umgås. 🙂 Men nej hörrni, jag har flummat bort tillräckligt med tid, nu är det dags att tugga i sig lunch och bli lite produktiv. Dessutom…

♥ ♦ ♥ Bara en månad till julafton nu! ♥ ♦ ♥

Kommentera gärna! :)

