No-voice-Monday!

God morgon mina vänner och glad andra advent i efterhand! Idag är det bara 5 dagar (!!) kvar tills jag flyger iväg! Har jag börjat packa? Självklart inte. Är jag ”on top of things” så att det blir en stressfri vecka? Naturligtvis inte. Save aaall the things for the last minute! haha. Dessutom håller min förkylning i sig: rösten har varit halvt borta hela helgen, men idag har den typ checkat ut helt och hållet. Mer jobb mindre snack alltså?!

Men lyckligt nog är inte det här en videoblogg och jag kan berätta några roliga saker för er utan röst. 🙂

I fredags hade jag två roliga möten, först ett på förmiddagen när jag fick sitta vid ett mikroskop och ställa frågor av min lärare i ekonomisk-geologi-kursen om mina projekt-tunnslip. Den mannen kan extremt mycket och jag lärde mig massor! Mikroskopet vi använde var dessutom kopplat till en dator så jag kunde ta bilder till min rapport (som inte känns så omöjlig att skriva nu heller).

Det andra mötet var på eftermiddagen med min exjobbshandledare, jätteintressant och spännande: nu har jag en mycket mer klar bild av vad jag ska göra i exjobbet och vilka metoder jag ska använda! Det känns mycket mer verkligt nu och jag ser faktiskt fram emot att börja jobba med det efter jul. Att det sen verkar som om jag kommer ha en relativt stor arbetsbelastning efter jul med kurser och så får jag ta tag i då.. ^^

Helgen blev inte riktig så effektiv arbetsmässigt som jag hade planerat. Utgång, promenader, middagar och en trevlig brunch med mina tjejkompisar fyllde tiden väldigt väl så att det bara blev några timmars arbete gjort… Men man ska njuta av livet när man kan! Fatta hur jag skulle ångra mig om jag hela tiden sa nej till roliga kvällar/nätter/dagar med mina vänner för att plugga!? Då tar jag mycket hellre att behöva jobba lite hårdare under den här veckan med glädjen från helgens roligheter som motivation!

I lördags eftermiddag var vi ett gäng som gick på en lång promenad runt stan och jag kan inte säga att bilden här gör utsikten rättvisa. Vi kastade lite sten på en frusen damm som sjöng jättemycket när de slog i, tänk ljudet från en lång metallvajer som slår i vinden? Coolt iallafall! 🙂

2014-12-06 16.33.37

Kommentera gärna! :)

