Resor, födelsedag och julfirande ♥

God morgon och God (annandag) Jul!

Julaftonsmarit

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev något vettigt här, så fair warning för långt inlägg! Jag hade en något hetsig sista vecka i St John’s med en rapport som skulle skrivas klart, plugg för en tenta och packning för flygresan men jag tog mig igenom det! Som jag skrev fredag den 12:e så kändes det dessutom bra på tentan, och nu när jag fått betygen så vet jag att det stämde: jag klarade alla mina kurser med bra betyg!

Flygresan till Sverige var lång, med förseningar på alla flyg, men jag lyckades ändå hinna med varje gång, och kom fram relativt utvilad till Arlanda, där brorsan hämtade mig. Ingen rast och ingen ro dock: efter en efterlängtad hamburgare på Max (kan ni fatta att jag inte käkat burgare på hela tiden i Kanada?!) var det bara att svida om och hänga med syrran och hennes kille till Allstars för fotboll, dricka och senare middag. På söndagen tog jag tåget till Stockholm och träffade Maja och Johanna, så himla kul att snacka minnen och framtidsplaner med några av mina tjejer! Det var så roligt att jag hann träffa dem trots att jag hade så kort tid i Sverige.

2014-12-14 13.14.00

Efter en härlig dag i huvudstaden så var det att åka tillbaks till Västerås, plocka upp en kebabsallad och packa väskorna med syrran, för på måndagen flög vi ju till Dubai! Det var lite osäkert om jag skulle få plats (the joy of stand-by tickets…) men en av killarna som jobbade vid gaten hade koll på läget och jag fick den sista platsen. Syrran hade tur och en bokad förstaklasspassagerare kom inte, så hon fick också åka längst fram. Hashtag: brats, haha!

2014-12-15 12.52.06 2014-12-15 13.06.56

Så idag har jag varit i Dubai i nästan två veckor, och nu först börjar jag spänna av. De första dagarna var jag resetrött och jetlaggad som sjutton: jag sov 12h per dag två dagar i sträck och var ändå trött! Men jag hann ändå med mina vanliga vaxning/manikyr/pedikyr-behandingar, en middag på italiensk restaurang med mamma och syrran, lite julshopping och några omgångar i stallet under de första dagarna.

Fredag den 19:e (min födelsedag) blev jag uppvaktad med tårta och presenter på morgonen, och sen for vi ut i öknen med hundarna! Det var jättehärligt och alldeles lagom varmt. Roligt att leka med hundarna också. På eftermiddagen svängde jag förbi poolen med mamma en stund innan syrran skjutsade mig till frissan (mitt blåa hår var inte så snyggt längre). Hon var (som mamma och syrran varnat mig) långsam, men samtidigt sjukt duktig och jag var jättenöjd när jag gick därifrån! ♥ Vi klippte bort allt skadat och slitet hår, så jag fick en oplanerad lugg, men håret är helt och fint nu. 🙂 När jag äntligen kom hem käkade vi oxfilé (pappa är bästa kocken!) och sen gick jag ut en liten sväng med syrran och en av hennes kompisar.

IMG-20141226-WA0028Födelsedagshopp

Dagarna innan julafton var av naturliga skäl ganska fullbokade av julklappsköp, men även en del annat! Efter lördagens gemensamma shopping åt vi middag på Hard Rock Café, och där hade de hällt ut massor av frigolitbollar (såna små som finns i sacko-säckar ni vet) på golvet så det såg ut som snö (och kittlades jättemycket under fötterna när man tog av skorna under bordet!!). På söndagen klev jag upp tidigt med mamma och följde med henne till Abu Dhabi (där hon jobbar) för att träffa en av mina gamla vänner, Kelly, som bor där! Det var jättekul, är så härligt med vänner som man kan träffa efter flera års frånvaro och nästan ingen kommunikation och ändå är allt som vanligt, man bara fortsätter där man slutade. ♥

IMG-20141226-WA0014

På måndagen tränade jag ett insanitypass med pappa (träningsvärken har äntligen släppt idag!) och slöade vid poolen på dagen. På kvällen red jag barbacka och myste med min älskade häst, och senare blev det lite drinkar och snack med granntjejerna. Dagen före julafton tänkte jag promenera runt Safa Park, men när jag kom dit såg jag att de typ håller på att bygga bort den (!) så jag for ner till stranden istället och gick/joggade (hade extrem träningsvärk) längs spåret de byggt där. Jättehärligt. Efter en julgrötsfrukost for jag iväg med syrran och shoppade julklänning åt henne följt av manikyr och pedikyr på ett (för mig) nytt ställe som var riktigt bra. På kvällen bakade jag lussebullar.

IMG-20141226-WA0006

Julafton. Vi började dagen i stallet och släppte hästarna i hagen, tog lite bilder. Efter ytterligare en julgrötsfrukost for vi till stranden och slöade i några timmar, innan vi for hem och vilade samt gjorde oss iordning. Det blev en liten julaftonsmiddag med bara jag, mamma och syrran eftersom pappa blivit utkallad på en flygtur och brorsan valt att stanna i Sverige i år. Men med brorsan och mormor på Skype så hade vi ändå en riktigt mysig middag och julklappsutdelning. Jag ska visa er några av mina julklappar i ett annat inlägg. Pappa kom hem vid midnatt och fick sina klappar, och jag somnade inom 2 sekunder efter att ha lagt huvudet på kudden.

Hästpuss 2

Hästpuss

Julaftonsstrand

Igår var syrrans sista dag här (hon flög hem till Sverige i morse) så vi spenderade dagen på Festival Centre och Mirdif City Centre (två maller) med lite julklappsbyten och sista-minuten-shopping åt henne. Bl.a. behövde hon en ordentlig resväska och det blev en supersnygg ljuslila Samsonite i samma modell som jag har.

Idag har jag och mamma promenerat med hundarna på morgonen, och nu ska vi och pappa åka till något hotell för att slöa vid en pool. Jag börjar som sagt äntligen kunna slappna av nu, jag har insett att stressen under hösten var ganska hög, så förhoppnings kan jag skriva lite mer regelbundet snart. Önskar er en jättebra dag! 🙂IMG-20141226-WA0000

Kommentera gärna! :)

