Från öken till winter wonderland

Hej! Återigen en lång paus mellan inläggen, men oroa er inte, ni ska få läsa och se vad jag sysslat med.

Just nu tänkte jag dock bara berätta att jag (till min stora förvåning) fick en plats på flyget till Toronto i onsdags och landade i St John’s runt 01 i torsdags morse. Hela resan dörr-till-dörr tog mig ca 26 timmar! Iochförsig var kring fem av de timmarna min mellanlandning i Toronto, men med den gigantiska kön vid passkontrollen som tog runt två timmar och den krångliga vägen från internationella till inrikesterminalen med tåg och incheckandet av mitt baggage på nästa flyg så hade jag ändå inte mer än kanske en timme över (och det på grund av en halvtimmes försening av nästa flyg!).

Jag har nu varit hemma här i en vecka och jag tror att jetlagen börjar lägga sig – nu är jag bara trött för att jag har mycket att göra! Ja vi ska se hur det går med mina ambitiösa planer för den här terminen, jag har redan bestämt mig för att lägga en kurs åt sidan pga arbetsbelastningen, får se om jag måste göra det med fler av dem. Tänker ju inte kompromissa mitt examensarbete liksom.

Ni ska få höra mer hur jag haft det sen i jul, men just nu får ni nöja er mer lite bilder från resan hit: roligare med flera inlägg om olika saker än ett gigantiskt som man inte orkar läsa igenom. 😉

Till min stora lycka fanns det plats i första klass, lyxigt som satan på dessa långflygningar (14 timmar i luften!) i tvåvåningsplanet Airbus 380.

2015-01-07 10.11.532015-01-07 09.35.40

Vi flög rakt över Sverige och Norge: fick världens turbulens just då så en bricka full med tallrikar och glas for i golvet för personalen! Tror att några av de sovande i Business Class fick en lite läskig uppväckning där.

2015-01-07 17.04.58

Jag däremot befann mig i baren längst bak i planet (fortfarande på övervåningen dock) där jag tror jag snackade med en av flygvärdinnorna (hon bemannade baren) i typ två timmar. Det var skönt att stå upp lite, och coolt som fan att vara i en bar på den höjden , haha! (Självklart bad jag henne ta en skamlös bild.)

2015-01-07 18.18.57

Innan landning var det dags för vad som ändå måste räknas som ännu bättre än baren: duschen! Så himla härligt att få duscha efter 10 timmar i luften (jo jag hann sova lite också), det blev ju lite varmt där inne med jämna mellanrum. Kändes superlyxigt!

2015-01-07 23.40.42 2015-01-07 23.40.59

Så det var min resa tillbaka till kylan, där jag möttes av sakta fallande snöflingor och ett litet vitt täcke på marken. Men nu har jag en lektion att gå till, vi hörs senare! =)

Kommentera gärna! :)

