Dagens lista – Glädje

Idag har jag en bra dag. Ni vet, en sån dag när man faktiskt är full av glada, säkra och uppåt känslor, och livet inte alls känns så himla illa. Det bästa av allt är att känslan idag bara kommer från mig själv. Det beror inte nyförälskelse, en komplimang, en enstaka rolig händelse eller något jag specifikt ser fram emot, utan jag är helt enkelt ganska nöjd med mitt liv just nu. ♥ 2015 har hittills inte varit mitt bästa år (ska berätta mer om det en annan dag), så därför är jag extra nöjd att har hittat den här känslan. 

Idag vill jag dela min glädje mer er genom att lista några saker jag är glad över idag, utan någon speciell inbördes ordning:

♥ Solen lyste på mig när jag väntade på bussen idag.

♥ Jag planerar en snowboardhelg i februari med nya vänner

♥ Skoljobbet flyter på även om det är mycket ibland

♥ Mina vänner är fantastiska – både de jag har här och hemma i Sverige

♥ Jag är på ett spännande utbytesår i Kanada

♥ Jag är nästan klar med min utbildning (!!)

♥ Jag nöjd med min kropp och skäms inte alls för att visa upp den

♥ Det här året är fullt av möjligheter för mig – vad som helst kan verkligen hända!

♥ Jag är singel och trivs jättebra med det

♥ Jag har en nyttig matlåda med mig idag

♥ Varje dag lär jag mig något nytt (om mig själv, världen, människor, relationer, tankesätt, geologi…)

♥ Dagens glädje kommer innifrån! (är nämligen både förkyld och har massor att göra, haha)

Det finns fler saker jag är glad över, men de är mer diffusa, t.ex. bara känslan jag får när jag tänker på var jag är och vad jag gör just nu, vid den här perioden i mitt liv, och vilka möjligheter som finns för mig under året…

Vad är ni glada över idag? Var frukostmackan god, ska ni ut och resa, tog ni en härlig dusch? 🙂

Sometimes I do retarded things…

Retarded things

Kommentera gärna! :)

