The First Time

Igår såg jag en himla söt film på Netflix! Jag har ju skrivit förut om hur jag har en tendens att snöa in mig på en skådespelare/skådespelerska i taget och kolla på alla filmer med dem som jag kan få tag på. Igår kväll kom jag hem från att ha käkat middag med ett gäng vänner och browsade omkring lite på Netflix efter något lättsmält när jag snubblade över The First Time från 2012 med en av mina favvoskådisar som jag skrivit om förut, Dylan O’Brien, som även spelar Thomas i The Maze Runner.

The First Time är en typisk coming-of-age-film: en tjej och en kille i gymnasiet som träffas på ett lite udda sätt och blir kära. Det är nog den sötaste film jag sett på länge, kanske mest för att den faktiskt är trovärdig och inte innehåller den konstiga dialog och de skumma händelser som annars brukar vara standard i såna filmer. Istället känns det de säger naturligt och deras reaktioner till olika händelser verklighetstrogna för personerna de spelar. Själva agerandet är (enligt mig som vanligt) i toppklass från O’Brien men den kvinnliga huvudrollsinnehavaren Britt Robertson gör också ett jättebra och verklighetstroget jobb.

Om ni är lite nere och vill se en söt film med feelgood-känsla så rekommenderar jag The First Time. Finns på Netflix.

Kommentera gärna! :)

