Snow day!

Så atteh.. Idag har varit en av de mest passiva dagarna någonsin tror jag! Har spenderat hela dagen inomhus, framför datorn/mobilen/TV’n och alternerat plugg med att packa för helgens äventyr – som även är anledningen att jag kom på att det nog vore bra att skriva något innan jag försvinner från min vardag!

Insåg även just nu att jag sist skrev för en vecka sen, så det är absolut på tiden att något händer här på sidan! Idag har vi haft en ”snow day” i St John’s, vilket betyder att det snöat och blåst hela dagen och allt i hela stan därför varit stängt: bussar, universitetet, affärer, restauranger… allt. Jag klev upp i vanlig tid och hann duscha och klä på mig innan jag såg mailet om det, så jag var igång ändå och körde på frukost som vanligt – lite surt kanske men okej, jag överlever.

Den här veckan var annars lite stressig och jag hade ett moment i tisdags när jag var tvungen att sätta mig i ett hörn med musik i öronen och bara andas vilket var lite jobbigt. Men jag tog till mig av den varningen och såg till att ta en 40min löptur på bandet på onsdagsmorgonen – inte så inspirerande omgivning kanske men jag blev trött och det kändes skönt att röra på sig! Jag har tränat för lite på sista tiden och det märker jag huvudet: blir nere och spänd, allt känns jobbigt och alla negativa känslor förstoras.

Men vad ska jag göra i helgen då? Jo ser ni, imorgon bär det av till Marble Mountain och snowboardåkning deluxe!! Först en festhelg med åkning och sedan några extradagar då jag väljer att stanna kvar ensam för att få lite mer snö under brädan. Härligt ska det bli! Extradagarnas boende löstes snabbt med couchsurfing, så nu är allt kirrat! Ska bara hitta ett sätt att ta mig tillbaka till stan också, hmm… Det löser sig nog, haha!

Jag har inga roliga nya bilder (eftersom jag stressat och det varit grått i veckan) så vi kör på en #tbt igen, denna gång till vintermarknaden i Jokkmokk som jag besökte med några vänner i februari förra året! (Jag har haft fet hemlängtan den här veckan också, sa jag det?)

IMG_3302

Kommentera gärna! :)

