Mitt första isberg!

Hej! Blev inget skrivet igår för jag fick tag i mina första resultat från analyserna till mitt exjobb, men nu så! I måndags hade vi en jättefin och varm dag här, kändes som sommar! Jag och två tjejkompisar utnyttjade det här till max genom att ta lunch nere på stan och sen dra ut på en liten vandring längs kusten på eftermiddagen. Gissa om jag var glad att jag lagt de där 10 timmarna att programmera maskinen för analyser under söndagen istället för att skjuta upp det till måndagen?! Nu var ju maskinen igång och jag kunde slappna av lite.

Vi körde ut till ett ställe som heter Middle Cove Beach och gick några kilometer längs East Coast Trail mot Torbay, och förutom att vi njöt av frisk luft, solsken, värme och var allmänt glada (jag släppte till och med fram min inre Ronja Rövardotter och körde några vår-tjoanden ut över Atlanten haha) så såg vi flera isberg! Det var några små som flöt längre ut mot havet, men i princip inne i viken Torbay så låg ett tvättäkta isberg och guppade! Eller satt fast på botten, men hur som helst, det var där rakt framför oss! 

Jag hade självklart med mig kameran så vi tog skamlöst många bilder och hade en riktigt perfekt dag! 🙂

Som den fotonörd jag faktiskt är när jag kan slappna av så tyckte jag dessutom det var jätteroligt att ha mina vackra vänner med mig som kunde stå modell i den fantastiska miljön. 

IMG_5023

IMG_5033

IMG_5038 IMG_5063

IMG_5040

IMG_5052

IMG_5067

IMG_5074

IMG_5076

IMG_5086

IMG_5094

IMG_5116

IMG_5104

IMG_5100

Kommentera gärna! :)

