T minus two days!!

WOW! Idag är det bara två nätter och två dagar tills jag åker härifrån, hur galet är inte det?! Oavsett hur trögt det gått och jobbigt det bitvis varit så känns det nu när jag är vid slutet som om det ändå gått ganska fort. Och packstressen är självklart ett faktum – jag har sååå himla mycket grejer! Fattar inte hur jag lyckats egentligen, även om skolböcker päronen skickat och vinterkläder jag varit tvungen att köpa (eftersom jag inte hade några med mig hit) faktiskt bygger upp en helt del utrymme och vikt ganska snabbt.

Förra veckan fick jag efter mycket om och men äntligen komma åt lasermaskinen och samla ihop min sista hög med data – ca 17 timmar satt jag och jobbade. Det blev klart i fredags eftermiddag, så den här veckan ”reducerar” jag mina data, dvs konverterar de spektra man får ur lasern till användbara siffror i ett stort Excel-blad. Lite krångel med programmet som jag aldrig använt förut men jag har en bra manual och schyssta människor jag kan be om hjälp, så efter imorgon ska jag ha allt jag behöver. Vadå sista minuten…?

Vad har jag gjort i övrigt då? Tja, förra helgen spenderades fredagen på rugbyklubben (bara lite dricka och billiard) och på lördagen gick jag ut själv! Var på danshumör och den vän som hade tänkt följa med var alldeles för bakis från sin egen fredagskväll, så jag kände att ”äsch, jag går bara ut och dansar själv, man tappar juändå alltid bort varandra!”. Min vana trogen när jag gör saker själv hittade jag snabbt folk att festa med och det blev en riktigt bra kväll till slut! =)

Den här helgen, min sista i som utbytesstudent i newfie-land, var i motsats lite…vild? Haha! Tror jag sov kanske 5h totalt mellan fredag morgon och söndag kväll…men sen sov jag då 10h natten till måndagen och vaknade ändå trött, haha! Det blev precis en så bra festhelg som jag velat ha innan jag drar, och i en så bra helg får man räkna med att träffa på åtminstone en skummis – men det är så man får historier att berätta! (För sina närmaste vänner alltså, inte hela internet.)

(Och kolla: jag har tillochmed en festbild – jag som aldrig fotar när jag är ute!)

2015-05-24 00.48.21-3

Så nu håller jag på att snöra ihop de sista lösa trådarna, sälja av mina möbler, äta ur kylen och försöka sortera ut vad som ska få följa med hem… Just nu verkar det som om jag kommer behöva ha fyra resväskor… ehm…

Nu har jag lite jobb att greja med innan eftermiddagens ärenden tar vid, ha en bra tisdagskväll! =)

Kommentera gärna! :)

