Hemma två veckor

Hej! Det har varit två riktigt hektiska veckor sedan jag skrev, och jag har verkligen inte haft tid att sitta framför någon dator och blogga… Jag har knappt tagit mig tid att slänga upp bilder på Instagram, för jag har varit så glad att vara hemma och umgås IRL med familj och vänner att jag inte velat sitta klistrad i telefonen hela tiden! =) (Förutom när jag fotar min älskade kissemiss såklart – har saknat henne!)

2015-06-02 17.55.08

Den 28e maj flög jag hem till Sverige, och ni får här den (mycket) korta versionen av vad som nog måste räknas som en av mina värsta flygresor hittills (vilket med min historia av sena flyg, snöstormar och andra rese-tokerier säger en del). Ett sent flyg => ombokning => ny flygrutt via London istället för Reykjavik => senare hemkomst & stor irritation på kanadensisk markpersonal som maniskt följer regler och kostade mig massor av pengar. Får se om jag berättar detaljhistorien en annan gång.

Men hem kom jag! 😀 Brorsan hämtade mig och bagaget på Arlanda på fredagskvällen, och sedan dess har jag knappt haft en lugn stund!

Det började med en besök hos Johanna i Linköping på lördagen (sen festkväll och bakispizza – var det en nolleperiods-memorial??), sen fortsatte det med festivalpackning, roadtrip till Blekinge med pappa och syrran, världens bästa festival: Sweden Rock Festival, och avslutades med roadtrip tillbaka till Västerås, ompackning och så ensam road trip med min Silverpil (…min bil) upp till Vilhelmina och mormor, där jag nu befinner mig. Nu för första gången sedan jag landade från Kanada kan jag slappna av och vända rätt på min jet lag, haha!

Screen Shot 2015-06-10 at 16.00.51

Så för att försöka få lite rätsida på den här bloggen, vars uppdatering ju varit lite hattig under mitt Kanada-år av olika anledningar, så kommer det dels en festivalberättelse, lite hemvändarfilosoferingar och så lite sommarplaner i olika inlägg under de kommande dagarna. Förhoppningsvis gör det att jag hittar min skrivrytm igen! =)

Kommentera gärna! :)

