Lite mer semesterbilder

Hej! Nu sitter jag hemma i mamma och pappas ”stuga” utanför Västerås efter att förvånande nog kommit med det väldigt fulla planet hem från Dubai på första försöket igår. Kan min rese-otur ha vänt?! Kan ju iallafall drömma, haha…

I tisdags hann vi med ännu mer än öknen på morgonen och besöket på Dragon Mart: jag drog till stallet och red på kvällen och sen for vi ner en snabbis till Guld-souk’en som jag ville visa Johanna för att det är ett coolt kvarter att se. Jag hade funderat på att köpa några små örhängen pga det låga guldpriset, men efter ett rent löjligt prisbesked från en affär gav jag upp, vårt utseende plus att vi var tjejer skrek tydligen ”dum turist” så jag gör det nån annan gång med pappa. (Snackar alltså om den typ av små örhängen man får när man precis tagit hål som både väger nästan ingenting och dessutom massproduceras till tusen.)

Men nog om det, tänkte bjuda på några semesterbilder från första halvan av semestern, innan vi var på Atlantis! Vi lekte med Johannas GoPro på stranden (cirka 35-38grader i havet är inte svalkande vid 42grader i luften) och i poolen (som var något svalare än havet), och vi var som vanligt väldigt vuxna och sansade vid båda tillfällena…

Som jag skrev om tidigare så var vi också uppe i Burj Khalifa. Jag har bara varit där nattetid förut, det var riktigt kul att se utsikten i dagsljus också! Efteråt käkade vi en riktigt god middag på en italiensk restaurang precis vid fontänen och kollade på de två första vattenspelen innan vi gav oss hemåt för den dagen.

Kommentera gärna! :)

