Två veckor och en kräftskiva

Hej! Allright, det här med tvåveckorsrecaps ska INTE bli en återkommande grej, det här inlägget tar mig up to date med verkligheten så från och med nu ska jag försöka hänga med lite bättre! 🙂

Helgen efter att min skåning åkt hem blev det lite fest med polarna här uppe följt av sedvanlig seg söndag, men sen var det dags att påbörja verkligheten. Så första veckan där bestod för mig mest av att fixa registreringar på skolan och till mina diverse fritidsmoment, komma in i rutin att kliva upp på morgonen istället för förmiddagen (hehe) och laga lite mer mat.

Varning: detta inlägg återför träningsbabbel till bloggen! 😀
I den vevan bestämde jag mig också för att det var dags att ta tag i träningen och hälsan som ju tyvärr fått sitta lite i skymundan under min party/resesommar (och våren pga hur jag mådde borta i Kanada då), så förutom dansen så skrev jag även upp mig på en introkurs på CrossFit Holistic här i Luleå! De har som policy att man ska gå en s.k. ”grundutbildning” hos dem innan man börjar gå på pass, för att lära sig den grundläggande tekniken i alla moment, ett tankesätt som jag gillar. (Har ju själv hållit mig undan crossfit tidigare mycket pga att jag sett så mycket skadlig teknik och hets i sporten så fort jag kikat på det.) Jag valde att gå en individuell kurs istället för i grupp (samma pris) så jag kunde komma igång snabbare (medans motivationen var på top), och lyckligtvis fanns det tid redan den veckan! Så ett 90min pass var på onsdagen och torsdagen gav mig en bra bild av hur tänket går i boxen och vilken hjälp man kan få i form av kostupplägg och träning, samt gott om tid att ställa mina nördiga frågor om hur/varför/varför inte under den praktiska instruktionen. Vissa rörelser som jag är van att göra i gymmet/under träning i form av styrketräning var ju samma, men inte alltid, för ibland används lite annorlunda teknik i crossfit och då ville jag såklart veta varför. Vissa rörelser var också helt nya för mig, så det var riktigt kul! Träningsvärk fick jag också. ^^

And yes, I even bought the shoes…. (Till mitt försvar hade jag inga inomhusträningsskor som var stabila nog, och förra årets modell var på rea. Studenttänk.)

2015-09-10 17.14.49 copy

Helgen den 5-6e september hade jag och Johanna bjudit in en hög av det gamla gänget rymdare (±andra vänner haha) till en Kräftskiva/reunion på mina föräldrars gård i Västerås (tack igen för att vi fick vara där!) och vi blev totalt 11 personer som samlades, hade trevligt och åt krånglig mat. Jag flög ner på fredagsmorgonen för att fixa iordning och handla, några kom på fredagskvällen och några kom på lördagen, och det vart en väldigt trevlig och glad fest utan tokerier eller snedfyllor. Jättekul! Nästa gång hoppas vi att många som inte kunde närvara i år också kan vara med! 🙂

DSC07221 copy

Jag stannade i Västerås till måndag kväll för att reda upp det sista städet, sen flög jag hem till Luleå. Jag var riktigt taggad på att komma hem och fortsätta organisera min vardag, kan ni tänka er?! Haha, men sån har jag iochförsig alltid varit, älskar att resa men vill gärna ha en fast punkt att komma tillbaks till.

Och just träningen är något jag verkligen saknat, så under förra veckan körde jag igång (ordentligt!) med lite löpning, två pass dans och två pass på boxen (tors och fre). Insåg att jag måste vara försiktig när jag stretchar axlarna för jag nog tryckte på lite hårt efter ena passet, men hade annars en härlig träningsvärk under helgen! På söndagen var det dessutom en heldag av dansträning med superduktiga Angelica från UBSS vilket gav mig bra med motivation att öva i tillägg till att det var kul att träffa henne igen. 🙂

Fredagen bjöd däremot på en något mindre vettig recovery i form av in/utflyttningsfest med i princip hela gänget av gamla vänner som inte kunde vara med på kräftskivan! Det blev nostalgishots och singstar för gamla tiders skull, och jag hade jätteroligt. Fatta vilken tur jag hade som fick två reunions med några av mina finaste vänner under 7 dagar! ♥

Ditt sociala nätverk är viktigare än du tror, glöm inte bort dina gamla vänner bara för att ni inte setts på ett (långt) tag. Tro mig för jag kände av detta mycket i Kanada.

Och såklart blir jag nu påmind om en rad från ”The Sunscreen Song” av Bas Luhrman som pappa spelat för mig sedan jag var liten (och fortfarande drar fram när han ska vara extra vis, haha ♥).

…because the older you get, the more you will need the people you knew when you were young.

Cheesy as it is, haha. 🙂

Nåja, jag kom igång rätt okej med det mesta under de två veckorna, men inte plugget (exjobbet) så mycket som jag ville. Så den här veckan har jag lagt mer fokus på det eftersom jag redan har lite rutin i träningen nu, vilket har lett till att jag varit mycket mer produktiv och gjort framsteg i mitt examensarbete. 🙂 I måndags sprang jag en ganska lång runda, igår blev det ett pass med mycket knäböj på Holistic och ikväll blir det dans (om jag kan gå, haha). Just ja, var till tandläkaren imorse också! Hon hittade ett litet litet hål som de la plast över – my first! Men inget borrande tack och lov! 

Bild från efter löpningen i måndags. Härligt att röra på sig!! 🙂

IMG_20150914_174042

Kommentera gärna! :)

