Bio, träning och gårdsfix

Ha, ingen tvåveckorspaus! 😀

I onsdags kväll vad jag på bio! Scorch Trials hade ju premiär då, och eftersom Dylan O’Brien är en fenomenal skådespelare var detta en av årets mest efterlängtade filmer för mig. Och den höll definitivt måttet! Riktigt bra, på gränsen till lite för läskig (saker som hoppar fram ur mörkret) för mig och dessutom med några plot twists som jag inte förväntat mig! Se den. Och gå på bio ensam ibland, det är sjukt underskattat. 🙂

Image source

Torsdagen var ingen sådär spännande dag, jag pluggade, fick en hel del vettigt gjort faktiskt, samt körde ett pass crossfit på boxen. Tyngdlyftning stod på schemat och jag var fett nöjd efteråt för jag kände mig inte riktigt som Bambi på hal is längre, haha! Jag har inte tränat olympiska lyft förut (hang snatch, power cleans, m.fl.) så för mig blir det mest att jobba in rörelsen i muskelminnet just nu. Om ni också lärt er helt nya rörelser i vuxen ålder så vet ni precis hur flummig och förvirrad jag känt mig. Men det blir bättre!

I fredags blev det inte så mycket plugg gjort, hade nämligen bestämt mig för att åka ner till mormor i Vilhelmina och hälsa på, eftersom mina föräldrar också var där. Så jag packade på morgonen och hoppade in i halv tolv-passet på boxen för att få röra på mig lite innan bilkörandet. Då var det marklyft på schemat! Mer ny teknik i början och sen marklyft+armhävningar i slutet – smalt grepp på armhävningarna dessutom (heja crossfit! haha) så triceps fick dö lite. Men jag klarade 10st ordentliga såna (dvs på fötterna) första rundan så var riktigt nöjd! De med smalt grepp har varit min achilleshäl i armhävningsväg typ hela mitt liv, därav stoltheten. Även små steg bär en framåt!

Nåja, efter passet och en ordentlig lunch packade jag in mig och Selma i bilen och brummade söderut i regnet, kom fram perfekt i tid till middagen och överraskade mormor som inte visste att jag skulle komma. Det blev en väldigt trevlig kväll. Lördagsmorgonen blev lite sen, men efter frukosten var det på med arbetsbyxorna och ut på gården som gällde! Jag och pappa sågade och spikade ihop ett snöskydd till en luftvärmepump som ska installeras i huset och tog undan utemöbler. Alla ursäkter att köra fyrhjuling är bra! 😉

2015-09-19 14.03.08 copy 2015-09-19 14.03.43 copy

På kvällen provade jag att äta surströmming! O_O Luktade inte sådär superkul såklart, men jag hade lovat att prova så jag gjorde en macka och gav det ett ärligt försök. Men tyvärr mina norrländska vänner, surströmming är inte min grej. Isch. Tur att de hade köpt sill också, så jag kunde äta mig mätt på det och potatis iallafall, haha! Det är skillnad på slemmig fisk i burk och slemmig rutten fisk i burk. Så min augustitradition kommer få fortsätta bestå av krångliga, dillkokta röda jätteinsekter. Uppfostran > ursprung, haha!

Igår kom vi upp och igång lite tidigare, så efter en trevlig frukost och obligatorisk liten frukostvila var det dags att ta oss an gården. Jag fick gå med röjsågen, och det kan jag säga är mycket jobbigare än det ser ut! Men det var kul, bort med alla små (och mindre små) björkar och lönnar som smugit sig upp! Så fick jag mig ett träningspass också vilket var najs för då slapp jag tvinga ut mig själv att springa när jag kom hem till Lule på kvällen.

2015-09-20 11.00.47 copy

Bilfärden hem var ytterst händelselös (men regnig) och dessutom ensam! Jag ska ju bort nu i vekan (jippii!) så mormor fick ha kvar Selma hos sig där de kan hålla varandra sällskap istället för att Selma ska sitta i min lägenhet och få besök och mat två gånger om dagen. Så mitt fluff får spendera två veckor i mormors stora hus istället och hålla koll på fåglarna utanför hennes fönster. 🙂
2015-09-20 08.50.13 copy

Nu blev det ett långt inlägg iallafall, haha! Men nu ska jag städa min dammiga lägenhet så det kan bli lite plugg gjort efter lunch!

Glad måndag =)

Kommentera gärna! :)

