En solig helg i Skåne

Hej! Kom hem från min fina helgutflykt i måndags kväll och gårdagens gråväder här i Luleå lyfte inte direkt mitt ”ledsen att det är över”-humör. Då var det bra att jag hade träningen, för även om det inte blev mycket annat vettigt gjort igår så körde jag ett bra pass i boxen! Atmosfären på Crossfit Holistic är verkligen härlig, den står lugnt för 70% av varför jag trivs där och har börjat gilla crossfit.

Men helgen! Till att börja med (eftersom jag är svensk och inte kan låta bli), vädret! ♥ Superfina och somriga höstdagar. Ni vet, man känner att det är höst i luften för den är frisk och så, men det är egentligen sommarvarmt och soligt? Hur som helst underbart. På fredagen gick vi ut och åt middag på en restaurang som heter Steakhouse i Kristianstad, jättegott. Några drinkar på det när vi kom hem och lördagsmorgonen försvann, haha. Men direktlunch på asiatisk buffé och en eftermiddag strosandes inne i stan gjorde att det kändes som en väl spenderad dag ändå, speciellt efter en biltur runt småvägarna mellan fälten och en glasspromenad i Åhus hamn. =)2015-09-26 13.28.45 copy 2015-09-26 15.36.08 copy

På kvällen var det fotbollsmatch för Ajax (som de vann med 2-0, whoop!), så då lagade vi en mumsig lyxmiddag själva innan vi tog bussen in till stan för att ta några öl och se lite folk. Hmm, ser ni temat för helgen eller? Mat, glass, öl, dricka, mat, mat mat…!

Haha, det var faktiskt inte så illa, vi promenerade omkring en hel del och var dessutom ute och sprang både torsdag och fredag kväll! Jag var ju tvungen att testa mina nya löpskor! Köpte dem på Snabba Steg här i Luleå förra tisdagen efter en rejäl utprovning och testning på löpband med kamera för att kolla om jag pronerar (jättemycket med ena foten tydligen!), springer rakt osv. Så jag var såklart pepp att springa lite. Under torsdagens runda som gick på asfalt kände jag mig awesome, skorna funkade perfekt och jag hade massor av energi! Fredagens runda gick mer på skogsvägar/stigar i kuperad terräng, och då kände jag mig inte riktigt lika fräsch, haha. Skorna var fortfarande jättebra, men backar är jobbigare än platt mark att springa på, hehe.

På söndagen vart det inte mycket gjort förutom prat, filmtittande och mys. Eller jo, vi gick en promenad och åt glass i i hamnen också! Hehe. Men i måndags gjorde vi en liten utflykt! Vi for ner till Kivik och tittade på årets äppeltavla. De skapar nämligen en gigantisk tavla av äpplen varje år och den satte de upp nu i helgen. Så vi gjorde en lagom utflykt dit, njöt av höstluften och besökte affären vid musteriet. Jag köpte på mig två burkar äppelcidermarmelad också, en nyfunnen favorit sedan i augusti!

Ca 35 000 äpplen uppsatta med spik på mer än 100 kvadratmeter!

2015-09-28 11.54.19 copy

Kommentera gärna! :)

