Veckan som gått =)

Äntligen fredag! 🙂 Jag vill skriva att jag varit sjukt osocial den här veckan för jag har varit så mycket ensam, men när jag egentligen tänker efter så har jag egentligen inte alls varit så mycket eremit som det kännas som. Problemen som lätt översocial person, haha.

Förra helgen hälsade jag på hos mormor i Vilhelmina, hon tog ju hand om min lilla fluffboll så jag kunde vara i Skåne i fem dagar utan dåligt samvete. På lördagen fick jag se det som för mig var årets första morgonfrost, och så lagade vi tacos på kvällen (och med den mängd vitlök jag lägger i cremefraischesåsen och guacamolen så var det tur att jag bara skulle köra bil hem på söndagen, haha!). Jag var också ute och sprang det fjärde passet med mina nya fina löpskor, blev påmind om hur stor skillnad det blir av att prova ut skorna ordentligt med någon som vet vad de sysslar med. Snabbare tid och bättre steg here we go!

2015-10-03 09.03.37 copy 2015-10-03 13.11.30 copy

Den här veckan har jag annars varit väldigt insnöad i mitt exjobb, lyckades äntligen komma över tröskeln från att försöka hitta fakta i artiklar till att börja göra lite grafer av den gigantiska mängd data jag har. Det är ju svårt att producera något vettigt när en inte riktigt vet vad som är möjligt att göra med den typen av data jag har. Men nu känns det som om det har lossnat lite och förhoppnings kan jag ha en bra diskussion om det med min handledare på måndag. Känns som om jag ser siffror, grafer och excelformler i sömnen just nu, haha.

Men ja, hur har veckan sett ut då?

  • Måndag – pluggade hemma i lägenheten. Crossfitpass på kvällen.
  • Tisdag – ärenden inne i stan, köpte kompressionsstrumpor för smalbenen. Crossfitpass på kvällen, drog upp en trea på 100kg i marklyft (barfota utan bälte eller remmar – nästa gång blir det mer!) och kände mig som superwoman. 😀
  • Onsdag – klarade inte mer tid hemma så pluggade inne i skolan och käkade lunch med Korken (som jag för övrigt umgåtts alldeles för lite med sedan jag kom hem från Kanada!). Dansträning med spinnsnurrar på kvällen.
  • Torsdag – effektivt plugg och graf-producerande på förmiddagen, en bra löptur efter lunch (trots gråmuffsigt höstväder). Hälsade på Ksenya i Skellefteå på kvällen, såg The Martian (suuuuuperbra film förresten, SE DEN) och åt sushi. Hade en aha-upplevelse med bilens lampor på vägen hem (nej jag säger inte vad, haha) och var tvungen att fylla på olja (!).
  • Fredag – trött, kom inte in i plugg-mode ordentligt imorse, har gråtit två gånger (!?), triggat av en fin sång ena gången och en soppig dikt jag såg på Facebook andra gången (…waat?), men har lagat en god lunch med köttfärs som jag tog fram för att tina igår (vuxenpoäng! haha).

Kvar på dagens schema står en promenad i det vackra vädret (nån fler som får dåligt samvete av att vara inne när det är soligt?) lite produktivt plugg och vad som ser ut att bli ett mördarpass på Crossfit Holistic (någon har uppenbarligen haft väldigt kul med planeringen för dagens pass..!). Sen får vi se vad kvällen bjuder på, soffläge eller något mer socialt…

Glad fredag hörrni!

2015-10-01 10.37.14 copy

Kommentera gärna! :)

