En strålande vacker måndag!

Hej på er! Har ni haft en bra helg!? Är ni utvilade och redo för den nya veckan? Från min sida kommer tydliga ”ja” som svar på båda de frågorna, även om lördagen kanske är lite tveksam, haha! Det blev en oplanerad 10-dagars bloggpaus i veckan, men i ärlighetens namn har ni inte missat mycket; jag har varit mycket ensam hemma och pluggat/försökt plugga – det går inte alltid fast en vet att det behöver göras asap, då kan det sluta så här:

2015-10-15 10.25.35 copy

Fyra bra saker lyckades jag hursomhelst med:

  • Förra lördagen (10e okt) gjorde jag om mitt skrivbord till ett ordentligt smink/beautybord (jag pluggar ändå aldrig där), inklusive vanlig och förstoringsspegel och LED-spotlights från Clas Ohlson (en av mina favoritbutiker ^^).
  • Förra söndagen (11e okt) drog jag en längre löprunda än jag gjort på länge och det kändes superbra!
  • Jag hade ett långt och konstruktivt möte med mina exjobbshandledare i måndags, vi gjorde planer och jag fick bekräftat att jag faktiskt jobbat bra och på rätt väg! Whoop, jag kommer inte misslyckas! (Tvivlandet på en själv återkommer ju tyvärr lite då och då.)
  • Tränade ordentligt fast jag hade en lågmotivationsvecka och var trög i kroppen – riktigt nöjd med mig själv!

IMG-20151010-WA0003

Den här helgen var som sagt inte riktigt lika lugn som förra; en ”middag och lite fest” hemma hos mig i fredags (hmm, jag börjar ana en trend i det här…) spårade ur ganska ordentligt för de flesta av oss, och då mådde ju huvudet som det förtjänade på lördagen. Tur det finns ipren. Lördag kväll vart dock riktigt trevlig, brädspelskväll med några av oss ”gamla rymdare”, och precis som förra helgen körde jag på godis och julmust (nej det är inte för tidigt 😀 ). Gårdagen bjöd på en lång dansträning med duktiga Angelica Källström, men tyvärr hängde en ihärdig trötthet kvar i mig hela dan ändå, och jag slocknade klockan åtta på kvällen (snacka om tantvarning, haha).

Men den här veckan verkar bli riktigt riktigt bra, det är kallt och strålande soligt idag, som gjort för en löptur senare! 🙂 Glad måndag allihop! 

2015-10-09 13.55.29 copy

Kommentera gärna! :)

