Halvvägs in i november!

Hej på er! Idag har vi tagit oss halvvägs genom den i min mening uschligaste månaden på hela året, november. Jag tror det ska få firas på något sätt, får se hur det blir. 🙂

Det är nästan en månad sedan jag skrev nu, vet inte riktigt vad som hände, tror jag kände mig lite uttråkad av mina egna dagar. Känner att jag bara kan skriva ”idag satt jag hemma med exjobbet hela dagen och sen tränade jag på kvällen” ett visst antal gånger innan det blir trist att läsa liksom. 😉 Men några höjdpunkter har det faktiskt varit, ska vi se vad?

Exjobbet
Jag letade mjukvara till datorn i mer än en vecka innan jag gav upp och hostade upp pengarna till det som väl får anses som ”industristandarden”. Sen stötte jag på nästa problem; hur räknar man fram rätt version av siffrorna från den data som kom ut ur maskinen till det man ska rita i sagda programvara? Fram med artiklarna och iväg med hjälp-mig-snälla-mailen. (:

Hälsa och träning
Vecka 43 var det ”testvecka” på boxen, dvs en hel vecka av att försöka göra personligt rekord i alla olika standardövningar. Jag insåg ytterligare en gång att ben är min starka sida (no pun intended), super-PR i marklyft på 3x 110kg (!!) och med 3x 90kg är jag nästan uppe i mitt knäböjs-PR från några år sedan! Veckan därefter blev jag såklart tokförkyld och sov mest hela tiden, lämnade nästan inte lägenheten alls. Men det funkade bra, för på halloweenfredagen var jag i princip frisk!

Fest
Som vanligt de senaste åren så blev det kaos på halloween även i år, två kvällars fest till sent/tidigt beroende på hur man ser på det och sömn/dvala hela dagarna. Men kul var det! (Ja det blev förra årets utklädnad, bite me.)

2015-10-30 17.31.32

Förra helgen var jag tvungen att dra ner till Vilhelmina och missade tyvärr danstävlingen som vi höll på att organisera, men den hade tydligen gått riktigt bra ändå. Helgen med mormor gick fint också, jag fick bland annat vara lite tech-support för henne då hon nyss skaffat ny dator (hennes förra var från 2008 så saker och ting ser ju inte riktigt likadant ut längre ^^).

Den här helgen just nu har jag (äntligen!) mysbesök och får lyssna på gosig skånska hela dagarna. ♥ I fredags var vi in till stan och tog en riktigt mumsig drink på Clarion Hotel SkyBar, och igår lagade vi lyxmiddag på ryggbiff och kollade på fotboll (Sverige-Danmark) vilket var en trevlig överraskning av bra spel från vårt landslag. 🙂

Kommentera gärna! :)

