Aktiv vecka och bra helg

Hej! Visst verkar vintern äntligen ha kommit hit nu, eller iallafall kommit på besök!? Igår var det -13C på morgonen och runt -10C hela dan här plus att molnen lättade och vi fick lite solljus. Härligt efter allt regn och mörker. Snön som föll i helgen lyser också upp det fint och får livet att kännas lite bättre. 🙂

En annan sak som gör att livet känns bättre är att jag har tränat ganska mycket, det blev fem pass under veckan som gick nu! Mån, tis, ons, fre, lör, och med söndagen som vilodag kunde jag starta den här veckan i samma anda. Jag tryckte upp ett PR (personligt rekord) i push press (45kg, 4set x 5reps) med potential för att ta ännu mer – när jag blir mindre rädd för skivstänger ovanför huvudet. 😉 Det känns riktigt bra eftersom axlarna länge (flera år) varit mitt största ”suck at”-område styrkemässigt men nu med ordentlig träning verkar komma ikapp.

Spegeln börjar också tala om att min träning sakta men säkert är på väg att kicka bort det som jag tänker på som mitt ”Kanada-fluff” vilket känns kul! Jag lyckades ju genom lite smarta mat-val undvika att bli en badboll (lätt hänt på utbyte i nordamerika pga skillnaden mellan deras och vår mat) men jag kunde ju inte hålla kvar den fitnessnivå jag uppnått under sommaren 2014 då jag både skippade alkohol och peppades av umgänget med Peder till att springa nästan varje dag. Så det känns kul!

Crossfit som träningsform passar mig bra och jag känner att jag är tillbaks i ”jag ska bli vältränad och stark som fan”-mentaliteten, vilket jag verkligen trivs med. Det är kul att vara stark och hålla sig aktiv!

I lördags kände jag mig extra aktiv och vaken; hade lånat ut bilen till två vänner för en övernattning i Piteå på fredagsnatten, vilket i kombination med att jag klantat mig ekonomiskt den här månaden ledde till att om jag skulle träna så behövde jag promenera till och från boxen. Den ligger ca 5min bort med bil men ca 40min bort till fots. Men jag ville träna så klädde på mig för promenad i minusgrader och gick dit, körde hårt och gick hem. Det var härligt att få frisk luft och jag var väldigt nöjd med mina promenader. 🙂

2015-11-21 13.03.40 copy.jpg

Att vi sen var ett gäng som först bastade i 2h på kvällen och så tog lite vin som anledning för trevligt snack till kl 3 på natten hemma hos mig gjorde det till en riktigt bra lördag!

Söndagen var mer seg, men blev medbjuden att se Crimson Peak på universitetets studentbio (många år sen jag var där sist!) på kvällen. Bitvis riktigt läskig och blodig film, men eftersom resten av publiken hoppade till lika mycket som jag och jag hade kompisar att klänga på så gick det an ändå, haha. Overall var den bra (men läskig) och Tom Hiddlestons uttrycksfulla ansikte är ju alltid trevligt att titta på. 😉

tumblr_nqbaz84cbx1tuf6e9o1_1280

 

Kommentera gärna! :)

