Vad sysslar jag med nu för tiden?

Examensarbete.

Exjobb, exjobb och mer exjobb. 

Det har varit riktigt stressat de senaste två-ish månaderna, både med exjobbet och lite snurr i resten av livet. Det är därför jag inte skrivit något. Jag siktar på att presentera mitt examensarbete den 1a april och för att få göra det så behövde rapporten vara klar till en viss nivå så att mina handledare kunde säga ”ja du får presentera”. Själva anmälningen gick bra, min examinator lugnade mig med att om vi upptäcker något strul med resultaten eller annat under veckorna mellan anmälning och P-day så kunde vi avboka det. (Sidospår – inlägg tidsinställt för imorgon!) Det lugnade mig men jag har inte behandlat det som ett alternativ utan valt att verkligen pusha för att bli klar, för jag vill verkligen bli klar nu!

Så jag har mest suttit framför datorn och skrivit, med vetenskapliga artiklar utspridda överallt omkring mig fulla av orange överstrykningspenna, lägenheten ett fullständigt kaos med damm/katthårsbollar i drivor längs väggarna och brödsmulor lite överallt på golvet. Jag har ifos tränat också, så det har legat träningskläder i drivor på sovrumsgolvet också… men jag har iallafall rört på mig och undvikit att bli galen. Lite kattmys och några promenader i vintersolen har jag faktiskt också slängt in när jag kunnat.

.

Den senaste veckan var värst, jag kände tidspressen och har skrivit/jobbat 10+ timmar om dagen hela veckan för att bli klar till igår morse, vilket gav mig en ish 75% färdig rapport, negitiva flashbacks till stresskänslan och paniken i Kanada och en mindre breakdown av stress igår när jag skickat in rapporten.

Det är inte bara en dans på rosor. Men jag känner att jag har lärt mig vikten av att planera in och utföra kvalitativ återhämtning under längre perioder av stress, för om jag haft det skulle jag nog inte krashat så hårt igår.

Men igår eftermiddag/kväll la jag bort plugget helt, tog det lugnt, tränade en timme och fick dessutom både snackat foto och resor en stund med Simon och babblat sommardrömmar och Åhusglass med Jocke – telefon/chattkontakten med nära och kära har också varit en sån grej som blivit lidande en del av pluggfokuset (vilket påminner mig att jag ska planera skypesession med mamma och pappa också!).

Några andra positiva saker jag gjort de senaste månaderna…

  • Spelat brädspel med härliga människor – det har typ blivit ”tradition” en gång i veckan och det är jätteroligt! 
  • Åkt till Skåne två gånger – fördel att kunna ta med sig exjobbet så jag kunnat åka mitt i veckan för ett förlängt veckoslut, kan sitta med det på flyget och hela veckodagarna när min fina skåning jobbar, men ändå få umgås på kvällarna. 
  • ÅKT SNOWBOARD – (tog t.o.m. några GoPro-videos som jag ska försöka klippa ihop!)
  • Joinat en kör – efter privata sånglektioner både innan jag for till Kanada och nu under hösten så vågade jag äntligen prova en kör i januari, och det var jätteroligt! Nu är det varannan vecka och jag är lika full av glädje efterråt varje gång.
  • Definitivt knäckt 100kg’s-gränsen i två moment – Knäböj 3x 110kg och marklyft 2x 115kg (dessutom 5x 110kg igår, så roligt!).
  • Sett årets för mig första match med MFF på Malmö IP  – Var tillsammans med min fina skåning och glömde helt ta bilder för matchen var spännande och MFF vann med 4-0. 🙂

Och så har jag BOKAT BILJETTER TILL SPRINGSTEEN I JUNI 😀 😀

Hittade några bilder från en fin februaripromenad längs stranden i Åhus. ♥

2016-02-04 16.34.342016-02-04 16.34.52

Nu ska jag fortsätta designa min exjobbspresentation. 🙂

Kommentera gärna! :)

