Glad Påsk!

Som jag skrivit förut så gillar jag de högtider jag vuxit upp med för att de ger mig en ”ursäkt” att umgås med familjen, och det är precis vad jag gjort under påskhelgen! Jag anslöt mig till resten av familjen i vår fjällstuga i Västerbottens inland, närmare bestämt i Klimpfjäll, och njöt av skoteråkning, fiske, familjegnabb och god mat!

Vi hade flera härliga soliga dagar och en töig dag som gav oss (och alla andra i dalgången) nästan helt blank is att försöka åka skoter på igår morse (förtydligande: skotrar har inte dubbar på banden och får därför inte jättebra fäste på helt snöfri is). Men med våra nya fina skoteroveraller och hjälmar var vädret inte något som kunde påverka våra aktiviteter, och vi hade jättemycket roligt för oss! Det var ledsamt att åka hem en dag tidigt, men jag biter ihop: detta är sista gången jag är på en semester där jag inte är helt bortkopplad från arbete (plugg just nu)! Jag spenderade faktiskt en eftermiddag på min snowboard också, ensam visserligen men det var ändå roligt!

Jag och pappa for på en liten fjälltur.

Pappa och skotrarnaMarit på skoter

Vi var på fisketävling på Påskafton 🙂

IMG_6426Fisketävling 1Fisketävling borraFisketävling alla pimplarFisketävling 2

Den vackra (och hala) måndagsmorgonen på isen.

M o E på skoterPåskfint 1IMG_6462IMG_6460IMG_6454Blank is

Ni kan nog förstå att det var tungt att åka hem efter den morgonen? Nåja, jag är iallafall glad över den tid och de upplevelser vi fick, tänker inte gräva ner mig i negativt när det finns så mycket positivt!

Så återigen: Glad påsk! 😀

Kommentera gärna! :)

