Jag gjorde det…

…jag höll min exjobbspresentation och det gick bra! 😀 😀

Det är lite svårt att beskriva känslan av att ha klarat av något som legat hotande i min framtid så länge som den har gjort, det är som en extrem lättnad samtidigt som det blev lite vakum. Vart tog mitt stressobjekt vägen liksom? 🙂 Det är lite förvirrande. Nu har jag ju iochförsig lite kvar att skriva på min rapport, så det ger mig någon veckas ”avvänjning”. Jag kommer inte sluta stressa helt förrens examensarbeteskursen hoppar in som ”godkänd” på min studentportal, och det kan ta åtminstonde någon månad till eller så på grund av hur rapporten ska godkännas och publiceras på olika sätt.

Men wow alltså. I did it.

Frihetskänslan är stark och självförtroendet fick sig en nödvändig boost. En liten påminnelse att jag självklart klarar att utföra saker när jag bestämmer mig för det, och med bra resultat dessutom! Efter alla problem jag haft med motivation och mående generellt som en svit av den utdragna och extremt höga stressnivån i Kanada så är det skönt.

Jag har medvetet valt att inte skriva så detaljerat om mitt dåliga mående under det gångna året (därav en hel del bloggpauser och oregelbundenhet) därför att jag försökt hantera det genom att tänka på annat istället för att grotta ner mig i hur dåligt jag mått. I efterhand kanske lite skriftlig självreflektion egentligen hade varit smartare än fest/roligheter som distraktion, men nu har jag iallafall lärt mig det inför för eventuella framtida stressfylda perioder. Något positivt! 🙂

I helgen kom så den där fina Skåningen jag gillar så mycket upp och hälsade på mig! 😀 Det blev två dagar med många romantiska klyshor eftersom just det tydligen är ”vår grej”, haha. Vi såg en underläge-vänt-till-supervinst Allsvenskapremiärmatch med MFF, gjorde en oplanerad lång tur med lånesparkar på Luleås fina isgata (första gången jag någonsin färdats på den vägen, yay!), käkade mat och bowlade på O’leary’s på lördagen (puh!) och grillade gott kött på min balkong på söndagen. En helt enkelt härlig helg!

Spark_3Spark_1Spark_2Bowling

Kommentera gärna! :)

