Så mycket glada känslor! // So many feels!

Jag håller på att svämma över av glada känslor idag och måste få dela med mig lite!

♦ Jag har fått jobb! ♦

anställd!

I höst (den 1a september) börjar jag jobba på Ramböll i Stockholm som geolog! 😀 Den 15e april var jag ju nere i Stockholm över dagen, och anledningen var att jag kvalat in till en rekryteringsdagsdag, med intervjuer och s.k. case-övning. Jag gjorde mitt bästa och tydligen var det tillräckligt! 😀

Jag är både superglad, vettskrämd och peppad på samma gång. Och lite ledsen såklart, att min tid som student i Luleå nu faktiskt har ett slutdatum… Det är ju den enda plats jag bott på ensam som vuxen, och jag har alltid (förutom då jag var i Kanada) haft mina vänner nära omkring mig och lätt kunnat glida in i nya umgängen när några vänner flyttat eller mina intressen glidit från ett område till ett annat. Och nu, då jag (såklart) precis har hittat en hel drös med superhärliga människor som gör roliga saker och jag vill lära känna bättre, ja, då är det jag som ska flytta. Life.

Men anställning = lön, och en av de bästa sätten att spendera mina pengar tycker jag definitivt är att resa till de människor jag tycker om, så detta kommer betyda mer möjligheter till kontakt med alla mina nära och kära runtom i Sverige (och världen!).

Däremot ser det ut som att det inte bli något sommarjobb för mig i år. Det hade varit najs att ha ekonomiskt, men med en kommande heltidsanställning till hösten så ser jag det som en vink från universum: det är meningen att jag ska ha ett sista awesome, avslappnat sommarlov innan det är dags att bli ”vuxen på riktigt”. Det ska bli härligt!

Och vet ni vad? – Snart är det Sweden Rock Festival!

Planer är smidda, peppen är hög och glädjen över att snart få kicka igång sommaren med världens bästa rockfestival i fantastiskt sällskap väcker mig i princip varje morgon nu! Det ska bli så roligt!

2 thoughts on “Så mycket glada känslor! // So many feels!

  1. Hej! Jag pluggar NRT åk 2 på ltu. Och funderar lite kring malm och mineral inriktningen. Kan man bara jobba inom gruvor? Och vad innebär ditt jobb hos Ramböll? 🙂

    • Hej! En civ ing utb är väldigt bred och det går att få jobb inom många sektorer, realterade till inriktningen eller inte, så även med denna. Min inriktning är ”typ” malm och mineral (lite annorlunda för den är äldre), och den innehåller ju både geokemi som kan användas inom tex miljöarbete och ”generell geologi” att applicera var man nu behöver.

      Mitt jobb på Ramböll är som geologkonsult, tänk i stil med att inspektera berghällar före/under vägbygge, tunnlar för att se hur mycket betongförstärkning som behövs, berggrund innan husbygge för stabilitetsberäkningar. Så är iallafall som jag förstått och fått det förklarat för mig! 😀

      När man söker jobb är det ofta de personliga egenskaperna som är i fokus, en civ ing utb visar ju att du kan lära dig olika komplexa saker vid behov. Så mitt tips är att odla teamworkskills, kommunikation och användar/appliceringstänk för det teoretiska du lär dig. 🙂

Kommentera gärna! :)

