Spinning och glädje

God morgon på er denna dimmiga tisdag! 🙂

Ledsen att jag var helt borta igår, hade the day of hell med matstathemuppgift som jag bara lyckades bli godkänd på i sista minuten, rapport som skulle skrivas och var dessutom allmännt skoltrött. På kvällen lyckades jag dock både köra ett insanity-pass och gå på en väldigt givande lindyhopkurs! Att jag dessutom fick ett långt trevligt telefonsamtal med mamma gjorde att trots den dåliga starten så avslutades dagen väldigt bra!

Idag har jag kört spinning! Kl 06.30 var jag i gymmet och 45min senare var passet avklarat och jag var helt slut. Då var det naaajs med bastu efterråt. 🙂

Dessutom har de börjat med en ny grej på StiL (gymmet), Activio-pulsträning, så man kan låna ett pulsband under spinningpassen! Så är det trådlöst kopplat till en dator, och en projektor visar allas pulsklockor på en stor duk bredvid instruktören. Varje band har ett nummer så man kan kolla specifikt på sin egen klocka och puls, samt se vilken procent av sin maxpuls man jobbar på. Så finns en färgguide så man vet på vilken ”ansträngningsnivå” man ska befinna sig vid olika tidspunkter under passet.
Nästa gång ska jag ta en bild på duken, blir en hel uppsats om jag ska förklara hur det funkar. 😉

Efter uppvärmningen höll jag min puls över 170 nästan hela tiden! Känns så himla bra efterråt, jag har verkligen kommit igång med träningen nu.

Just nu sitter jag hos frisören! Ska äntligen klippa till håret och färga utväxten, så himla skönt!

Några före-bilder:

20121002-094529.jpg

20121002-094556.jpg

20121002-094614.jpg

Jag är fortfarande typ hög på endorfiner efter mitt spinningpass, är bara så himla glad! Ha en undebar dag! ♥

Kommentera gärna! :)