Vad döljer du?

Gomorgon! Nu tänkte jag sätta lite myror i huvudet på er. 🙂 Igår fick jag slut på rena träningskläder, så idag började min dag nere i tvättstugan. Eftersom det är en ganska hjärndöd aktivitet brukar jag använda den tiden till att filosofera lite, och idag kom jag att tänka på det här med vad vi döljer för våra vänner.

Det finns många situationer då en inte häver ur sig alla sina innersta tankar, åsikter och önskningar; typ när en träffar någon för första gången, vid interagering med människor i en situation som inte har med ett annat  ämne att göra (typ sexuella preferenser på ett jobbmöte) osv. Det är inte det jag menar.

Jag menar: vad döljer du om dig själv för dina vänner? Sexuell preferens eller läggning, musiksmak, politisk åsikt, matpreferenser, åsikter om hur folk klär sig/äter/tränar/lever, avvikande ståndpunkter i moraliskt kniviga situationer, religion…?

Varför? Rädsla (för vad?), osäkerhet, önskan att hålla det privat bara för att?

Vad tror du realistiskt skulle hända om du berättade något (eller allt!) av det du döljer för folk omkring dig? Skulle dina vänners uppfattning om dig förändras? Skulle du ha kvar dina vänner? Din/a partner/s?

Hur skulle DU reagera om en vän ”kom ut” med en (på något sätt) avvikande eller obekväm åsikt eller preferens? Hur dömande är du?

wpid-wp-1443782533796.jpeg

Kommentera gärna! :)